Artykuły 07 października 2014

Problematyczne opinie, czyli jak prawidłowo napisać opinię o lekarzu (część I)

Zespół ZnanyLekarz
Zespół ZnanyLekarz

Czy zdarzyło Wam się napisać opinię o lekarzu, która nie została opublikowana, a moderator odesłał ją do poprawy? Postaram się wyjaśnić, na czym polegają zasady publikowania opinii na naszym portalu, tak aby e-mail o tytule „Skoryguj swoją opinię o lekarzu …” nie pojawił się na Waszej skrzynce pocztowej.

Po co nam właściwie Moderator?

Na początku chciałabym wyjaśnić, kim właściwie jest i czym zajmuje się moderator. W ZnanyLekarz.pl moderowaniem opinii zajmuje się zespół złożony z kilku osób, którzy każdego dnia czytają i sprawdzają opinie wysyłane przez użytkowników. Granica między dobrze a źle sformułowaną opinią jest dosyć cienka, dlatego nie może się tym zajmować system automatyczny. Warto dodać, że naszym nadrzędnym celem jest to, aby każdy pacjent mógł wypowiedzieć się na temat swojego lekarza, dlatego wysyłane przez Was opinie są dla nas bardzo ważne, a moderatorom zależy na ich publikacji. Wciąż jednak spora liczba dodawanych komentarzy zostaje odrzucona. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże zmienić tę sytuację.

Lekarz to zawód zaufania społecznego, dlatego jego działalność zawodowa może być oceniana publicznie – także w internecie. Chcemy być wiarygodnym źródłem informacji dla pacjentów i wysoka jakość opinii o lekarzu jest naszym priorytetem. Dlatego określiliśmy kilka reguł i zasad, które nie pozwalają na publikację każdej uwagi pacjentów.

Wolność słowa – czy w sieci można napisać zupełnie wszystko?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każda wizyta przebiega pomyślnie, a usługi niektórych lekarzy nie spełniają oczekiwań pacjenta. Nasz serwis powstał, by pacjenci mogli pomóc sobie nawzajem, dzieląc się swoimi doświadczeniami. Wyrażanie własnego zdania i wolność słowa nie może być jednak mylona z pomawianiem i obrażaniem. Chcemy, aby serwis ZnanyLekarz.pl był miejscem przyjaznym, merytorycznym i o wysokiej kulturze wypowiedzi. Dlatego dbamy nie tylko o brak wulgaryzmów, ale także o styl i charakter komentarzy. Wierzymy, że każdy pacjent jest w stanie wyrazić swoje niezadowolenie, a nawet zdenerwowanie w sposób zgodny z zasadami etykiety obowiązującej w internecie.

Nasze działania nie mają na celu cenzurowania czyjegoś zdania, czy ograniczania możliwości wypowiedzi. Przeciwnie, zależy nam, aby tych wypowiedzi było jak najwięcej. Nie zapominajmy jednak, że najlepsza krytyka to taka, która jest konstruktywna, wyważona i oparta na merytorycznych argumentach. Do tego właśnie zachęcam przy formułowaniu swojej opinii.

Każdy z nas podlega ocenie w sferze zawodowej. Postarajmy sobie wyobrazić, że to nasza praca byłaby publicznie oceniana przez klientów czy współpracowników. Z pewnością chcielibyśmy otrzymać merytoryczne oceny, bez urażających, niesprawiedliwe wydanych sądów. Oceniajmy zatem tak, jak chcielibyśmy żeby inni oceniali naszą pracę.

Podsumowując, przedstawiam 6 najważniejszych zasad, którymi należy posiłkować się podczas formułowania swojej opinii. Mam nadzieję, że będzie ona pomocna i pozwoli uporządkować wszystkie obowiązujące reguły. Zachęcam także do zapoznania się z drugą częścią artykułu, w której wyjaśnię za pomocą konkretnych przykładów przedstawione zasady.

Ten artykuł został opublikowany na stronie ZnanyLekarz za wyraźną zgodą autorki lub autora. Cała zawartość strony internetowej podlega odpowiedniej ochronie na mocy przepisów o własności intelektualnej i przemysłowej.

Strona internetowa ZnanyLekarz nie zawiera porad medycznych. Zawartość tej strony (teksty, grafiki, zdjęcia i inne materiały) powstała wyłącznie w celach informacyjnych i nie zastępuje porady medycznej, diagnozy ani leczenia. Jeśli masz wątpliwości dotyczące problemu natury medycznej, skonsultuj się ze specjalistą.

ZnanyLekarz Sp. z o.o. ul. Kolejowa 5/7 01-217 Warszawa, Polska

www.znanylekarz.pl © 2022 - Znajdź lekarza i umów wizytę.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.